dimecres, de juliol 15, 2009


Ahir vaig mirar un telediario, el de la 1 concretament. El clàssic. Per lo que sé totes les cadenes en tenen un d'informatiu. Unes més bò i unes més morbós, segons he llegit.
El cas es que feia molt que no mirava un informatiu. No m'agrada massa el format. El trob molt anticuat. Una dona o un home correctament neutres i vestits per anar a noces devant una pantalla, que te van contant tot el que ha passat pel món. Si una noticia no t'interessa t'has de quedar 5 o 10 minuts de rellotge esperant a que passin a l'altre. Conexions en directe, minireportatges, a vegades opinions de la gent del carrer, gràfics, comparatius i més comèdia.

No és que no m'interessi el que passa, peró és molt millor, per jo, la premsa escrita o el seu equivalent on-line. En primer lloc si una noticia no t'interessa la passes i punt. I si, per una altra part, una te interessa molt (la tipica frikada que els telediaris passen de llís) t'hi pots posar a investigar i llegir molt més, i aquí ja ets tú que te montes el "telediario". La senyora aquella ja no hi és i ningú te despista (alguna foto o gràfic que tú voluntariament obris com a molt).

I una altra cosa que ens estalviem és el vocabulari. Si un diari, després dels titulars, entra en tecnicismes, per exemple i per desgracia de moda, de caire legal -Que si prevaricación, que si cohecho-, simplement ho obvíes i ja esta. (aixó també es pot aplicar als articles d'opinió). Pero que la presentadora de turno comenci amb tota aquesta caterva de paraules que no entén ni ella, i pretenguin que l'especador estigui atent, és com demanar-li a un universitari que no s'adormi a una classe a les 15:00.

Si després de tot un noticiari, algú és capaç de destriar entre la herba i treure alguna conclusió, un 10. Jo m'estim més la negrita dels titulars de premsa.

2 comentaris:

jaumeorejuela ha dit...

Avui estava pensant amb això mateix, de fet ho estava fent. Estava amb lo feisbuc on, en el meu cas perqué soc admirador d'El País, es mesclen les notícies dels amics amb les darreres notícies que es publiquen a la versió on-line del diari. I és que ho estava flipant. I ara veig la teva entrada. Veig que publiques molt al bloc i deu ser una cosa sentimental. Perquè no sincronitzes el bloc amb el facebook, la gent et llegiria i comentaria més, és més fàcil!

Salutacions cordials!

Simo Llepol ha dit...

Gràcies Jaume... hovaig fer un dia i me vaig empagair! mira sin som...!